Förra året fans enligt Socialstyrelsen över 7000 hemlösa personer i Stockholm.
Igår den 20 januari skrev tidningen Resumé om hur Clear Channel använde sina digitala anslagstavlor till att bana väg för hemlösa till de sovplatser som automatiskt ställs i ordning då temperaturen sjunker under sju grader. Du kan läsa hela artikeln om du följer den här länken: https://www.resume.se/nyheter/artiklar/2019/01/20/visade-hemlosa-vagen-till-harbargena–sa-skapades-projektet-som-hyllas-varlden-over/
Så här skriver tidningen: Tekniken, som har hyllats även internationellt har som använts på alla Clear Channels digitala utomhustavlor. Speciellt fokus har legat på platser där många hemlösa rör sig, exempelvis Medborgarplatsen, Odenplan och Sergels Torg i Stockholm. När temperaturen inte varit så låg som minus sju grader har information om att härbärgena är i behov av både personal och extra filtar. Kampanjen har under perioden utgjort 16 procent av den totala share of voicen, vilket motsvarar en medieinvestering på 4,5 miljoner kronor.
Att göra gott lönar sig!