Man kan inte annat än gratulera

Heja Folkoperan!

Sällan har jag sett en sådan rolig, avväpnande, intresseväckande och välgjord reklamfilm för en operaföreställning. Jag tänker på den film och kampanj som Folkoperan har gjort för sin föreställning Mozart vs Salieri med underrubriken Avund som förgör, där man använt sig att tekniker, operasångare, självaste VD Monica Fredriksson och inte minst Loa Falkman som aktörer i filmen.

Att leka med vår bild av hur operastjärnor är och hur de styr och påverkar sin omgivning är helt enkelt genialiskt. Filmen utmanar alla mina förutfattade meningar om ”den stora divan”, har en tydlig koppling till föreställningen,  gäckande roligt, utmanande och med ett uns av allvar!  Filmen är producerad av Ingo i samarbete med produktionsbolaget Film de Liberté och humorgruppen Freudian Slip. Grattis till alla inblandade, detta är så uppfriskande!

Läs mer om filmen på Resume här

Titta själv på filmen här