Kreativitet, exponering och receptivitet

Adweek har sammanställt de senaste annonsmöjligheterna på 8 sociala plattformar och antalet personer som kan nås via dessa är enorm!

Resumé skriver om att amerikanska eMarketer rapporterade förra veckan att 88 procent av alla företag i USA har en närvaro på minst en sociala medier-plattform. Därför förutspås det i prognoser att reklam på bland annat Facebook och Instagram kommer att överstiga 29 miljarder dollar under 2016.

Och även om Ariane Längdfeld från Millward Brown Media & Digital Practice Team på årets Tendensdag  talade om att vi inte riktigt är klara med printannonseringen ännu så menade hon att trenden är ultratydlig: print kommer att fortsätta minska i samma takt som sociala media bygger sina nätverk, utökar sina mashups och kopplar på rörliga medier i högre utsträckning. Framgångsreceptet enligt Ariane var kreativitet, exponering och receptivitet. Nu är alltså hög tid att se över sin synlighet på webben och sociala media om ni inte redan har gjort det!

Läs artikeln i Adweek om hur du optimerar din möjlighet att nå dina kunder via annonsering i 8 olika sociala media.

Läs också Jonas Carlströms utmärkta post om varför du behöver en digital strategi.